W dniu 23.10.2024r. uczniowie klas IIa i IIb wraz z wychowawczyniami Panią A. Tyszuk i Panią M. Dratwińską oraz Panią R. Haściło wybrali się w odwiedziny do ciekawego miejsca ,,Alpaki to tu” w Trzcinnej. Pierwszym etapem wycieczki było przywitanie się ze zwierzętami oraz lekcja edukacyjna. Dzieci dowiedziały się m.in. czy alpaki to lamy, skąd pochodzą i jakie zachowania są dla nich charakterystyczne. Opiekunka zwierząt chętnie odpowiadała na pytania drugoklasistów. Jej celem było przybliżenie uczniom podstawowych informacje na temat hodowanych zwierząt. Następnie odbyły się warsztaty kreatywności. Uczniowie mogli własnoręcznie stworzyć niepowtarzalne przypinki i magnesy, które będą przypominać im o tym wyjątkowym dniu. Po zajęciach plastycznych był czas na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Uczniowie budowali zamek z klocków, bawili się w piaskownicy czy jeździli na rowerach. Na koniec zmęczeni i szczęśliwi ochoczo zajadali się kiełbaskami z grilla.

            Dzieci poznały zwierzęta, które mogły obserwować z bliska, głaskać i karmić przygotowanymi przez ich opiekunki marchewkami. Z pewnością największą atrakcją wycieczki było karmienie zwierząt, podając im marchewkę ustami. Było przy tym dużo śmiechu i zabawy. Alpaki to bardzo piękne i inteligentne zwierzęta. Podczas całej wycieczki dopisywał nam dobry humor i piękna pogoda.

Agata Tyszuk

 Martyna Dratwińska

 Renata Haściło

 

W DNIU DZISIEJSZYM PO RAZ PIERWSZY PRZYZNALIŚMY STYPENDIA FUNDACJI ŚW. MIKOŁAJA  .

        Marzymy o tym, aby w naszej szkole nie było ani jednego dziecka, które z powodu trudnej sytuacji finansowej nie może rozwijać swoich pasji i zainteresowań. Dlatego przystąpiliśmy do ogólnopolskiego programu stypendialnego .

        Stypendia dedykowane są uczniom zdolnym i zaangażowanym społecznie, których sytuacja finansowa uniemożliwia rozwijanie ich talentów i umiejętności. Wspólnie możemy pomóc rozwinąć im skrzydła!

Maćku, Przemku, Filipie- GRATULUJEMY !

 

Dnia 16 października odbył się w naszej szkole Europejski Dzień Języków Obcych. Uczniowie byli przebrani w barwy wylosowanego przez siebie kraju. Podczas lekcji języka angielskiego wykonywali Quizy w grupach oraz zabawy dotyczące różnych języków europejskich. Klasa VIII wraz z wychowawcą przygotowała czekoladę na gorąco oraz gofry.

 

Wyłoniliśmy osoby, które przygotowały na ten dzień najciekawsze stroje:

 

- Krystian Konaszewski z klasy I

- Staś Krawczyk z klasy I

- Zosia Kaźmierczak z klasy VI

- Maja Wasilewska z klasy IIA

- Maks Mieszkalski z klasy IV

 

Chciałybyśmy również wyróżnić najlepiej przebrane klasy:

 

I miejsce  - klasa IIA, która przebrała się w barwy Norwegii, przygotowała również flagi tego kraju

 

II miejsce - klasa VI – w ubraniach przedstawiających barwy Polski

 

Jeśli chodzi o przygotowanie gazetek, przedstawiających dany kraj, wybór dokonany przez komisję wygląda następująco:

I miejsce – klasa VB – gazetka dotycząca Ukrainy

II miejsce – klasa VII – gazetka dotycząca Francji

III miejsce – klasa VIII – gazetka dotycząca Belgii

 

Wszystkie powyżej wymienione osoby i klasy zostaną nagrodzone.

Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za zaangażowanie i udział w zabawie.

 

Maja Zbierska i Joanna Nawrot

 

 

W poniedziałek obcowaliśmy z niskimi temperaturami (ok. -200 st.C🥶), za sprawą ciekłego azotu.

W zajęciach uczestniczyła klasa 7 i 8💪

Dziękujemy Miastu Nauki Szczecin, dzięki któremu mogliśmy popracować z ciekłym azotem w ramach lekcji  fizyki.❤👏

         Tegoroczny Europejski Tydzień Kodowania rozpoczęły klasy najmłodsze. Podczas zajęć poznajemy roboty edukacyjne Indii i Ozobot. Bez konieczności korzystania z tabletów, opierając się na komendach ukrytych w postaci barwnych kwadratów, promujemy  podejście zadaniowe do problemów, kreatywność i umiejętność współpracy. Otwieramy dzieciom drzwi do świata informatyki i edukacji STEAM (science, technology, engineeringg, art, maths). Uczymy  poprzez zabawę i doświadczenie, rozwijamy myślenie logiczne i algorytmiczne. Jak co roku na uczestników zajęć czekają certyfikaty uczestnictwa ! projekt współfinansowany przez  Fundację Techsoup.